12/28/2011

PERNIAGAAN INTERNET : Rumah impian


SETIAP YANG BERGELAR MANUSIA pastinya mempunyai IMPIAN masing-masing. Tidak dapat dinafikan lagi. Cuma, jika ada orang yang mengatakan ianya tiada apa-apa impian, maka orang ini something wrong. Mungkin ianya gila atau "tidak cukup sekeru" dalam kepala otaknya. IMPIAN menentukan hala tuju sesebuah kehidupan manusia. Umpama seorang pelajar sekolah, lazimnya akan ditanya apabila sudah dewasa hendak jadi apa? Lantas, dengan tersengeh-sengeh dia akan menjawab hendak jadi guru (kerana emaknya guru); atau jadi askar (kerana bapanya seorang tentera); nak jadi doktor, lawyer, engineer dan sebagainya laghi.. Ini adalah IMPIAN yang disemai sejak kecil lagi.



"PERCAYA 100% IMPIAN ADALAH DOA… SEDARI BAHAWA “9/10 KEKAYAAN ADALAH DARI PERNIAGAAN"

( hadis )

Pastinya semua orang impikan kereta ini

Ini kereta Honda CRV impian saya

Semua manusia mengimpikan kesenangan hidup. Kesenangan dari segi material atau disebut juga kemewahan bukanlah datang bergolek dalam sekelip mata. Tiada jalan yang mudah untuk mengecap kemewahan melainkan berusaha bersungguh-sungguh tanpa kenal erti jemu.


Cara untuk mengecap kemewahan juga berbeza bagi setiap individu. Walau bagaimanapun, ramai bersetuju perniagaan boleh mendatangkan pendapatan yang lumayan kalau kena dengan caranya.

Rasulullah S.A.W juga pernah bersabda bahawa sembilan persepuluh sumber ekonomi dijanakan daripada perniagaan.



Sebenarnya, melalui perniagaan di internet tidak memustahilkan seseorang itu untuk menjadi jutawan. Malah Dr.Irfan Khairi yang merupakan seorang Jutawan Internet pernah berkata:



“Bagi mereka yang berminat untuk membina perniagaan internet, terdapat 4 elemen utama yang perlu diberi perhatian iaitu pertama, mesti ada produk atau perkhidmatan yang ingin dijual. Kedua, mempunyai laman web sendiri. Ketiga, menyediakan kemudahan proses pembayaran (merchant account) kerana pelanggan biasanya akan membuat pembayaran menggunakan kad kredit dan keempat adalah mempromosikan laman web kita. Daripada 4 elemen yang saya sebutkan tadi, elemen yang paling penting adalah untuk menentukan perniagaan internet kita berjaya dipromosikan “dengan ikhlas Irfan menggariskan panduan untuk berjaya dalam menjalankan perniagaan internet.


MARI MEMULAKAN PERNIAGAAN!

Menjana pendapatan tetap hanya dengan bergantung kepada pemasaran affiliate adalah tidak mustahil.

Para affiliate tidak perlu bersusah payah menguruskan tempahan, penghantaran produk, membuat semakan transaksi kerana semuanya itu akan diuruskan oleh pemilik program affiliate tersebut samada individu ataupun syarikat. Anda juga boleh membuat pemasaran affiliate ini dengan sendiri tanpa perlu menggunakan bantuan luar.

Memang menjana pendapatan online bukan mudah, tetapi pemasaran affiliate memudahkan proses tersebut. Anda boleh membuat promosi sendiri dengan mengiklankan produk-produk anda melalui blog, email, atau website. Kaedah-kaedah ini akan mempercepatkan penjanaan pendapatan anda jika peluang sebegini digunakan sebaiknya.

Dengan pemasaran affiliate, anda adalah bos diri anda sendiri. Anda juga tidak perlu mempunyai banyak kebolehan. Apa yang perlu ada adalah komputer, talian internet dan masa yang mencukupi. Anda boleh bekerja mengikut masa atau jadual yang ditetapkan mengikut kesesuaian anda sendiri.

Affiliate adalah pendapatan sampingan saya. Untuk affiliate, saya hanya luangkan beberapa jam untuk meneliti program affiliate yang saya berminat, kalau saya berpuas hati,saya akan buat promosi. Itu sahaja.

Terdapat banyak syarikat atau individu yang memerlukan bantuan anda mempromosikan produk-produk mereka. Jadi, anda boleh memilih produk atau perkhidmatan mana yang anda ingin promosikan.

Memang satu kenyataan bahawa mempromosikan produk atau perkhidmatan mengambil masa yang lama. Namun, usaha anda akan menunjukkan hasil jika pelanggan mula menunjuk minat terhadap produk anda dan menekan banner serta iklan-iklan yang anda sediakan. Gunakan teknologi internet dengan sebaiknya seperti promosi di blog, laman web, atau di mana-mana sahaja di internet.

Tidak dinafikan kerja-kerja promosi ini adalah suatu yang mudah dan menyeronokkan sambil menjana pendapatan tetap di rumah. Yosh!

Program affiliate mampu memberi pendapatan 4 angka kepada mereka yang tidak berputus asa. Adakah anda juga mahukan pendapatan 4 angka melalui program affiliate? Mungkin ini panduan khas yang dapat membantu anda. Lawati laman web tersebut sekarang.
Super Affiliate

Salam Kejayaan, Cikgudee

P.s: Strategik Affiliate 4K ini memberi pendapatan 4K kepada saya. Dengan menggunakan Strategik 4K, saya mampu mempromosi produk affiliate dalam masa singkat dan menjana komisen lumayan dengannya. Tak percaya? Lihat di laman web Affiliate 4K di sini Super Affiliate

Kalau ingin mencuba boleh klik pada banner di bawah:

Tiada ulasan:

Ads

OneTravel.com Presidents Day  300x250