2/05/2009

MENULIS BLOG

Apakah sebenarnya BLOG?

Ini adalah petikan daripada RahsiaBlog.com:
Sebagaimana yang diketahui umum untuk bukan senang untuk menjadikan blog anda popular dengan mudah tanpa membuat promosi yang berterusan selain dengan design dan content yang menarik.





Sebelum anda melakukan promosi blog anda, anda perlu ingat dan buat beberapa perkara sebelum datang beberapa perkara yang lain.

Sebelum setup blog anda, anda perlu tahu terlebih dahulu apa topik dan konsep blog anda. Sebagai contoh untuk topik anda memilih Politik dan konsep mengutuk. Bermaksud anda bercakap mengenai politik didalam blog anda dan setiap artikel anda mesti ada kutukan dalam artikel tersebut. Itu yang saya maksudkan dengan konsep.


Setelah konsep dan topik serta blog telah disetup, cari theme yang menarik yang bersesuaian dengan topik blog anda. Untuk mendapatkan yang menarik kebiasaannya anda perlu untuk mendapatkan theme yang berbayar. Untuk mendapatkan yang percuma ini memang sukar sedikit walaupon saya rasa banyak di internet. Anda boleh google untuk itu dan bertanya kepada rakan-rakan blogger anda.


LOVEMAKER
Kemudian masukkan plugin-plugin yang asas yang penting.

Topik dah ada,konsep dan ada,theme dan plugin dah ada….Apa tunggu lagi buat beberapa artikel yang menarik dahulu. Jangan promosikan blog anda dahulu sebelum membuat apa-apa artikel.


Pada artikel selepas ini, saya akan berkongsi beberapa teknik untuk promosi blog anda terutamanya blog dalam Bahasa Melayu.
Marino 2 weeks free

LinkShare Referral Prg

Tiada ulasan:

Ads

OneTravel.com Presidents Day  300x250